24 hónap

 2012.02.09. 12:41

Lassan két hete kínoz valami kórság, hasmenéssel, patakzó náthával, ingadozó intenzitással.

Emiatt edzeni sem tudok annyit mint szeretnék. Bár az igazat megvallva a januári tempó lehet, hogy túlzás is volt, és a mostani betegeskedésem az immunrendszerem vészjeleként is felfogható.

De már jobban vagyok, mondjuk 80%-os az állapotom, úgyhogy ma már nyomtam egy könnyed kondit egy óra kardióval és kicsi súlyzózással.

Azt hiszem meg is maradok ennél, és hanyagolom a két órás kardió őrületeket, mert azoktól estére mosogatóronggyá váltam.

Megnézem ez mire elég.

A súlyom egyébként továbbra is csökken -44 kg-on áll a mutató, magyarul áll még a havi egy kíló mínusz. (igazából már -45, de ez még nem hivatalos:)

Tényleg, most ugrik be, hogy pont két éve műtöttek! 2010 januárban 230 kg voltam, de a műtétig "magamtól" leadtam tíz kilót, tehát 220 kilósan feküldtem kés alá. Most 186 kg vagyok, tehát a műtét óta havi átlagban kábé másfél kilót fogytam.

Aki szerint ez túró, annak a következőket ajánlom szíves figyelmébe:

1.) A műtétet megelőző években évente átlag 10-12 kilót híztam, azaz havonta 1 kg-mal gyarapodott a súlyom. Tehát ha nincs a műtét és a beavatkozás által ihletetett életmódváltás, akkor most 255 kg lennék (ha még életben lennék egyáltalán). Tehát a műtét nélküli vélelmezett (255 kg) és a jelenlegi (185 kg) súlyom közti különbség: 70 kg!

2.) Akik a műtétet követően úgy behúzatták a gyűrűjüket, hogy a vizet is csak darálva tudták meginni, de amúgy életmódot nem változtattak (értsd továbbra sem mozogtak semmit), lehet hogy fél év alatt leadtak 60 kilót. De mivel a gyűrű ilyetén használata hosszabb távon nem fenntartható, mostanra visszahíztak mindent vagy legjobb esetben ott tartanak ahol én. (de nem egészen azzal a testzsír aránnyal, mert koplaláskor több izmot vesztesz mint zsírt)

3.) A gyűrű óta keményen sportolok, így valószínűleg (de inkább biztosan) több zsírt adtam le mint 44 kg, de a felszedett izomnak köszönhetően a mérleg csak ennyi csökkenést mutat. De ezt én egyáltalán nem bánom.

Mert inkább nézek ki közel kétméteres magassággal 160-170 kilósnak miközben 185 kg vagyok, mint fordítva: Ki akar tottyadék 180 kilósnak látszani, mikor már csak 170? A mérlegnek akarsz tetszeni vagy a barátaid elismerésére vágysz inkább? Vendégnek akarod érezni magad a kinyúlt bőrödben vagy lihegés nélkül felkaptatni a 4. emeletre ahova eddig csak liften merészkedtél?

Szerintem a fogyás csak akkor ér valamit, ha közben a kondíciód is javul, hogy élvezni tudd a folyamatot.

4.) Vallom, hogy nagy súlyfelesleget csak nagyjából annyi idő alatt lehet végleg leadni, amennyi idő alatt felszedtük. Nem az amúgy egészséges, ideális súlyú emberek karácsonykor felkapott 2-3 kilójáról beszélek. Az egy hét alatt jött fel, intenzív edzéssel és egy kis böjtöléssel egy hét alatt le is adható. Viszont az évek alatt apránként felhalmozott zsírtól csak úgy lehet végleg megszabadulni, ha végleg megszüntetjük a hízást kiváltó okokat.

Nálam az ok az volt, hogy huszonévesen felhagytam az élsporttal. Enni mindig imádtam, de amíg napi több órát edzettem, ez nem volt gond, nagydarab kigyúrt állat voltam, kockás hassal. Aztán ez szép lassan csúnyán megváltozott és azt hittem a tükör hazudik.

De ez már a múlt.

Esetemben az életmódváltás receptje a következő volt:

Visszatérni az intenzív napi sportoláshoz. Hiszen szeretek mozogni, örömet okoz. Viszont így fél évre a 40. évemtől, 3 gyerekkel, nyilván nem tudok már annyit sportolni mint huszonévesen, se energiám, se időm rá. Magyarul csak a sport nem elég.

Ezért a gyomorgyűrű adja azt a pluszt, hogy a dolog megint egyensúlyba kerüljön. Tehát a gyűrű csak kiegészítő (de rém fontos) támogatást nyújt. Fékez az evésben, de nem tesz magokat csipegető madárrá.

Mert azt is beláttam, hogy hosszútávon nem tudok változtatni az evési szokásaimon. Félreértés ne essék, egészségesen táplálkozom. Szerencsére megtehetem, hogy minőségi élelmiszereket vásároljak, gyakran bio-t is. (Mert a feleségem amúgy is méregzöld, mosódióval mos, ecettel mosogat és még a használt papírzsebkendőt is a saját szelektív kukánkba kell dobni:)

Szóval egészségesen eszem. Viszont sokat. Magamtól csak időlegesen, átmenetileg tudok csökkenteni a mennyiségen. Tehát a gyűrű feladata, hogy hosszútávon fékezzen és mondjuk 10-20%-kal csökkentse az átlagos kalóriabevitelt. Ehhez én csak annyit teszek hozzá, hogy nem "csapom be" a gyűrűt, azaz nem darálom le a cordon bleu-t és nem pürésítem a pacalt, mint oly sok sorstársam. Ha nem megy le, nem megy le, tudomásul kell venni, ezért lettem a gyűrű ura. Illetve inkább fordítva.

Nálam ez beválni látszik, mert nem kúra, hanem hosszútávon fenntartható állapot. Persze ez nem általános recept, csak az enyém. De aki soha nem mozgott, annak is érdemes megpróbálnia. Heti háromszor fél óra intenzív séta már sokat ér, ennyi pedig mindenkinek belefér.

Két éve 8XL-es pólokat hordtam. Most egy olyan 6XL-es pólóban írom-e sorokat ami öt éve nem volt rajtam, mert nem jött rám. Most is szűk, de csak vállban...;-)

 

Címkék: összegzés

A bejegyzés trackback címe:

https://gyomorgyuru.blog.hu/api/trackback/id/tr144083728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Susan Banga 2013.02.05. 13:06:08

szia legyszives segitseget kerek toled. angol vagyok tolnaban lakom egy ev ota. van nekem gyurum es kell talalnom egy orvost itt mert fel kell toltenem az en gyurumet - hivjal fel ha lehet mert lehet hogy nem talalom emailemet 70 235 1963 zsuzsi koszonom
süti beállítások módosítása